Suporter Madrid & Barca Itu Tak Ada Bedanya Sama-sama Busuk, Belajarlah dari Fans United!

Suporter Madrid & Barca Itu Tak Ada Bedanya Sama-sama Busuk, Belajarlah dari Fans United!
13 Mar. 2018

Berita itu agak sedih dari pemain tengah Barcelona Andre Gomes yang semakin tidak mendapat tempat di hati penyokong Barcelona.

Penampilannya yang tidak mantap tidak menunjukkan carta sejak musim lalu dan dia juga melakukan pembelian gagal. Memasuki musim baru dia tinggal digadang tetapi jurulatih Ernesto Valverde masih memberi keyakinan.

Gomes ino season juga sering muncul tapi masih kelihatan tidak sepadan dengan harapan seperti ketika di Valencia. Akibatnya, dia menjadi sasaran penyokongnya sendiri sambil bermain di Camp Nou.

Hujatan, caci maki menjadi santapan Gomes setiap kali tampil dan walaupun penjaga gol Marc Andre Ter Stegen serta Valverde memperlihatkan gestur marah pada penonton tatkala melawan Atletico Madrid.

Sesungguhnya penonton mahukan prestasi terbaik setiap pemain tetapi terkadang cara mereka salah. Sudah tentu sangat menyakitkan untuk Gomes menerima rawatan sedemikian kerana dia telah bekerja keras untuk melaksanakan dengan baik. Dan hal itu membuat pemain Portugal kecewa serta malu untuk pergi keluar kerana tak tahan dengan pandangan orang terhadapnya dikutip Marca.com (13/3/2018).

Hal itu pun sama dengan suporter dari sang rival Real Madrid, bahkan mereka lebih buruk lagi kerana bintang macam Cristiano Ronaldo, Karim Benzema bahkan sekelas Zinedine Zidane pernah dicemuh di awam sendiri.

Hal itu menunjukkan jika baik penyokong Real Madrid dan Barcelona sama sama busuk kerana sanggup berlaku demikian pada pemain yang berjuang dengan mengenakan pakaian seragam kebesaran kelab.

Mereka boleh belajar dari peminat Liga Perdana Inggeris terutama peminat Manchester United. Mereka terkenal sebagai salah satu penyokong terbaik yang tidak pernah mengejek pasukan dan pemain. Mereka sentiasa menyokong apabila pasukan jatuh dan gembira bersama apabila pasukan berjaya.

Cuba tanya Cristiano Ronaldo yang berkata beberapa kali jika penyokong Manchester United adalah yang terbaik di dunia.

Sumber : ucnews.com

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==