Menarik! Saling Sikut Demi Gelar Kelima, Ronaldo Siap Libas Messi Di Akhir Musim?

Menarik! Saling Sikut Demi Gelar Kelima, Ronaldo Siap Libas Messi Di Akhir Musim?
13 Mar. 2018

Dalam pertandingan Liga selain menunggu siapa yang akan memenangi kelab pada akhir musim ini juga menarik untuk mendengar persaingan dalam perjuangan di atas skor teratas.

Penjaring terbanyak di antara lima liga teratas di Eropah berdasarkan pekali UEFA akan diberikan Golden Shoe atau lebih dikenali sebagai Golden Shoe. Dan jika ia menyakitkan maka kedua-dua pemain akan sentiasa berada di barisan hadapan.

Anda semua sudah tahu, ya dia Cristiano Ronaldo dan Lionel Messi, kedua pemain ini sangat mengganggu pemain lain. Kerana selain menguasai Ballon d'Or dengan masing-masing 5 kali keduanya juga menjadi yang terbaik di kasut emas.

CR7 dan LM10 yang direkodkan telah memenangi 4 Kasut Emas yang sama dan juga yang paling dalam sejarah. Persoalan yang luar biasa dan musim ini persaingan pasti akan berterusan.

Cristiano saat ini tengah on fire dengan 17 gol daripada 10 perlawanan di semua kejohanan dan khusus di La Liga dirinya melesat cepat dengan torehan 18 gol dan mendekati Luis Suarez dengan 21 gol serta Messi 24 gol dikutip Marca.com (12/3/2018).

Namun bukan hanya Messi bintang Portugal itu juga perlu bersaing dengan Mohamed Salah, Ciro Immobile, Edinson Cavani dan Harry Kane yang sama sama mencetak 24 gol serta Robert Lewandowski dengan 23 gol.

Walaupun begitu, yang paling menarik adalah bagaimana Messi dan Ronaldo saling menjadi satu pemain pertama yang mendapat gelaran Golden Shoe sebanyak 5 kali. La Liga hidup meninggalkan 10 perlawanan dan dengan prestasi kejamnya sekarang Cristiano Ronaldo membolehkan menjadi yang paling tajam dan mengalahkan semua pesaingnya pada akhir musim ini?
Sumber : ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==