Melesat Sangat Cepat, Akankah CR7 Bayar Lunas Janji Mustahilnya Pada Messi?

Melesat Sangat Cepat, Akankah CR7 Bayar Lunas Janji Mustahilnya Pada Messi?


Tidak dapat dinafikan jika Cristiano Ronaldo kini kembali untuk membentuk prestasi terbaiknya. Dalam beberapa perlawanan terakhir, peranan penting CRital membawa Real Madrid ke banyak keputusan positif.

Dua gol terakhir Ronaldo membawa Los Blancos menewaskan tuan rumah Eibar 2-1. Dan jumlahnya kini telah menjaringkan 33 gol dari 34 perlawanan dalam semua acara yang dipetik Transfermarkt.com (11/3/2018).

Dan terutamanya dalam liga kapten Portugal, La Liga melonjak cepat dan kini mendahului senarai pemain teratas dengan 18 gol. Dia hanya kalah kepada Luis Suarez dengan 21 gol dan Leo Messi yang mengumpul 24 gol.

Ada satu perkara yang menarik mengenai jumlah gol yang Ronaldo begitu cepat merengsek ke puncak skor teratas ini. Pada permulaan musim ini, apabila persembahannya pada cap itu dilaporkan telah membuat persetujuan dengan rakan-rakannya di Real Madrid.

Ronaldo dikatakan memberitahu rakan-rakannya jika dia mampu mengalahkan Messi dan menjadi penjaring terbanyak La Liga pada akhir musim. Janji itu mustahil kerana pada masa itu La Pulga sangat dominan dan jumlah gol yang sangat jauh di atas CR7 mungkin juga menjadi ketawa.

Secara tidak langsung Ronaldo juga nampaknya mencabar dan memberi janji kepada Messi berkaitan dengan trofi kejutan El Pichichi musim ini. Bukannya dia hanya prihatin dengan gelaran individu tetapi pada dasarnya menjaringkan banyak gol pasti akan membuat pasukan lebih cenderung menang, bukan?

Bukan untuk memandang rendah tetapi dengan jarak 15 mata dan hanya meninggalkan 10 perlawanan, sukar untuk membayangkan Barcelona akan kehilangan gelaran musim ini dan sukar untuk membayangkan Madrid akan dapat menangkap walaupun tidak ada yang mustahil.

Sekurang-kurangnya apabila Real Madrid kehilangan gelaran La Liga, Cristiano Ronaldo mungkin dapat menghibur diri mereka dengan tendangan trofi individu. Jadi, adakah kita akan menarik CR7 akan melunaskan janji Lionel Messi?


sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==