Lionel Messi Kembali Berulah, Dunia Sepakbola Geger Dibuatnya! 9 Maret 2018

Lionel Messi Kembali Berulah, Dunia Sepakbola Geger Dibuatnya!
9 Maret 2018

Maestro sepak bola dunia Lionel Messi telah menjadi pemain yang sangat dihormati di dunia. Keupayaan individu, teknik menembak ke arah matlamat yang berkelayakan, serta bakat yang ditakdirkan untuk dilampirkan kepadanya. Tetapi pada masa ini pemain antarabangsa Argentina kembali melakukan sesuatu yang mengejutkan dunia bola sepak.
Tindakan yang dilakukannya bukan perkara yang buruk. Ia adalah peristiwa yang patut dibanggakan. Kejadian itu berlaku apabila tuan rumah Barcelona, ​​Atletico Madrid di La Liga Sepanyol pada Ahad (04/03/18) malam. Perlawanan itu dilaporkan oleh Goal.com oleh Blaugrana dengan skor 1-0.
Memetik rekod Soccerway.com (04/03/18) gol tunggal pada pesta itu berasal dari maestro Barcelona, ​​Lionel Messi. Tepatnya di minit ke-26, pemain 31 tahun ini melepaskan tendangan bebas yang menawan dan tak mampu dibendung oleh penjaga gol lawan. Menendang ia menghasilkan pencapaian yang baik dalam kerjayanya.
Dilansir Optasports.com (04/03/18) satu gol Lionel Messi pada perlawanan semalam membuatnya telah menyumbat 600 gol sepanjang menjadi pemain bola profesional. Malah Messi melakukannya hanya dengan berpakaian seragam Barcelona (539) dan Pasukan Kebangsaan Argentina (61) sahaja. Sudah tentu rekod yang diukirnya sangat bangga.
Messi juga semakin menyesuaikan diri dengan nama yang lebih besar di dunia kulit bulat dan telah menjaringkan lebih daripada 600 gol. Nama-nama yang berkenaan ialah Puskas, Pele, Romario, Gerd Muller, Zico, kepada Cristiano Ronaldo. Sementara itu, Whoscored.com (04/03/18) melansir pada laga tersebut Messi mencatatkan rating hingga 8.7 dan juga dinobatkan sebagai pemain terbaik.
Sumber: ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==