Ganasnya Messi Tuntaskan Dendam Barcelona ke Chelsea

Ganasnya Messi Tuntaskan Dendam Barcelona ke Chelsea
15 Mar. 2018

Keganasan Lionel Messi menghancurkan keamanan Chelsea. Hanya tiga minit berjalan kaki sejak kick off, Messi mempunyai penjaga gol Thibaut Courtois.

Bermula dari Messi memberikan bola ke Dembele yang segera diserahkan kepada Luis Suarez. Suarez membuat langkah manis untuk memberikan bantuan kepada Messi yang segera menyudahkannya.

Pesta Barcelona. Kemenangan yang meyakinkan, 3-0. Barcelona juga layak ke suku akhir Liga Juara dengan agregat 3-0.

Skuad Messi yang cepat membuat Chelsea seperti harimau yang lapar. Mereka bertindak dengan agresif menyerang.

Malangnya, strategi ini sebenarnya menjadikan pembelaan mereka terbuka. Dua gol berikutnya dibuat daripada serangan cepat Lionel Messi ..

Ousman Dembele menyelesaikan membantu Messi yang mengambil bola dari lapangan tengah. Barcelona menghukum Chelsea akibat kecuaian mereka yang melampaui batas dan melupakan kubu.

Matlamat ketiga Messi di Barcelona. Liukannya sambil menggocek bola tidak dapat dihentikan pertahanan Chelsea.

Kursus permainan ini menarik. Chelsea bermain permainan licin. Serangan mengalir dengan cepat dan mewujudkan banyak peluang.

Eden Hazard cs seperti lupa mereka berurusan dengan siapa. Terhadap Barcelona, ​​kebanyakan kelab menerapkan taktik yang ketat dan membalas serangan dengan cepat. Tetapi dalam perjuangan ini Chelsea sebenarnya memainkan taktik kepemilikan bola.

Ia menghiburkan. Pemain Chelsea seolah-olah bermain longgar. Willian, Hazard, dan Alonso bergilir menembak di gawang Barcelona.

Berdasarkan statistik yang dilaporkan oleh uefa.com (15/3/2018), The Blues melakukan 9 tembakan dengan 3 daripadanya pada sasaran. Malangnya tiada siapa yang menjadi matlamat.

Jumlah tembakan yang mereka keluarkan lebih banyak dari Barcelona. Blaugrana melepaskan 8 tembakan dan hanya satu gol yang tidak disasarkan, tiga gol.

Chelsea memaparkan bola sepak menyerang yang cantik, tetapi kekurangan dalam penyelesaian akhir. Olivier Giroud yang memasang Antonio Conte kurang berkesan dalam usaha untuk memecahkan pertahanan Barcelona.

Giroud walaupun beberapa salah faham dengan Willian yang membuat pemain Brazil kecewa. Willian berhasrat untuk memberikan bantuan ke sebelah kanan kotak penalti Barca, Giroud sebenarnya mendekati Willian di tengah-tengah begitu terlambat mengejar bola.

"Mereka tidak selesa pada babak pertama dan kami membazirkan peluang - ia perlu 2-2 di babak pertama tetapi 2-0 di stadium ini, menentang pasukan ini, tidak mudah untuk membuat kemunculan," kata Conte selepas permainan seperti yang dilaporkan oleh bbc.com (15/3/2018).

Chelsea mampu menahan Barcelona seri 1-1 di Stamford Bridge. Tetapi, Barcelona lebih sukar apabila bermain di Camp Nou.

Conte cuba menghiburkan dirinya kerana kekalahan pasukan ini. Menurutnya, Barcelona mempunyai pemain yang mendapat sedikit jurang yang dapat menciptakan peluang dan mencetak gol.

"Mereka mempunyai Lionel Messi dan saya fikir mereka adalah pasukan yang lebih baik walaupun kami berusaha keras untuk memastikan mereka berada dalam dua kaki." Jika kami kecederaan dan mudah meluangkan masa, sukar untuk menghadapi pasukan ini.

Lagipun, permainan berakhir. Musim ini Barcelona berjaya membalas dendam atas kekalahan mereka pada tahun lalu.

Pada masa itu, Chelsea cenderung untuk bertahan dan satu gol yang dicipta dari serangan balas fenomenal oleh Fernando Torres ketika masih mempertahankan kelab London itu.

Chelsea mesti menerima nasib menemani Manchester United dan Tottenham Hotspur tersingkir daripada Liga Juara-Juara. Barcelona menambah dominasi kelab Sepanyol yang masih bertahan dalam persaingan elit ini dengan Real Madrid dan Sevilla.


Sumber : ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==