Gagal Secara Memalukan! Inilah 'Biang Kerok' Terburuk Kekalahan MU dari Sevilla

Gagal Secara Memalukan! Inilah 'Biang Kerok' Terburuk Kekalahan MU dari Sevilla
14 Mar. 2018

Manchester United melihat kejuaraan kedua Liga Juara-Juara 16 dengan keyakinan tinggi. Ia tidak terpisah dari kemenangan ke atas Liverpool beberapa hari sebelum itu, menghadapi Sevilla di Old Trafford mereka tanpa disangka kalah 1-2.

Lukis 0-0 di perlawanan pertama permainan perlahan-lahan di pusingan pertama dan dibabak kedua-dua MU yang bertindak sebagai tuan rumah itu sebenarnya mengejutkan pengunjung ke minit ke-74.

Pemain pengganti Wissam Ben Yedder menjadi mimpi buruk MU dengan dua golnya minit ke 74 dan 78. Meski Romelu Lukaku sempat memberi harapan melalui gol minit 84 namun Red Devils secara menyakitkan tersingkir dengan agregat 1-2 dikutip Thesun.co.uk (14/3 / 2018).

Keseluruhan skuad MU kelihatan tidak sesuai harapan tetapi David De Gea dengan beberapa penyelamatan. Persembahan buruk United akan berbunyi dengan satu nama Alexis Sanchez.

Penyerang Chile itu benar-benar tidak dapat diandalkan, sebagai pemain yang mengimport bursa musim sejuk dengan pemain yang membayar tertinggi di kelab yang dia lakukan adalah mengecewakan.

Lebih buruk lagi, dia sentiasa memulakan dan bermain sepenuhnya selama 90 minit dan kekal tanpa sumbangan apa-apa. Sebagai pemain bintang Alexis harus buih menunjukkan peranan besar sebagai harapan kelab dan jurulatih yang telah mempercayainya.

Secara tak langsung Alexis adalah biang kerok kekalahan MU kerana dengan kualitinya ia seharusnya boleh bermain lebih baik lagi dengan assist ataupun golnya kerana ia bergaji mahal untuk mencetak banyak gol dan meraih kemenangan bagi pasukan.

Sumber: ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==