Liverpool Punya Asa Untuk Menangi Liga Champions

Liverpool Punya Asa Untuk Menangi Liga Champions
16-03-2018

Pemain tengah Liverpool, Emre Can mengakui bahawa pasukannya kini mempunyai cita-cita untuk memenangi trofi Liga Juara-Juara.

Musim ini Liverpool kelihatan lebih kukuh di bawah penjagaan Jurgen Klopp. Pada permulaan musim persembahan Mohamed Salah dan kawan-kawannya agak tidak stabil.

Bagaimanapun menjelang pertengahan musim prestasi Liverpool telah meningkat. The Reds akhirnya dapat bersaing untuk mencapai kedudukan kedua Liga Perdana.

Tambahan pula, Liverpool juga kelihatan semakin ganas di Liga Juara-Juara. Mereka setakat ini menjaringkan 28 gol dalam persaingan paling elit di Eropah.

Lima gol mereka dicetak ketika menewaskan Porto dalam 16 besar Liga Juara-Juara. Liverpool kini mempunyai peluang untuk menghadapi pemain gergasi seperti Barcelona atau Real Madrid.

Perjalanan untuk menjadi juara jelas berat. Tetapi Dapat menegaskan bahawa Reds ingin terus menang ke puncak parti kerana mereka juga mempunyai mimpi untuk dapat membawa pulang trofi lebar telinga.

"Kami tidak pergi ke mana-mana dan berkata, 'Nah, sekarang kita akan melihat apa yang berlaku' Sudah tentu kita mahu memenangi semua perlawanan, 'katanya di laman web rasmi The Reds.

"Kami berada di peringkat suku akhir dan tentu saja kami perlu bermain dari satu perlawanan ke satu lagi, tetapi kami bermimpi sedikit memenangi Liga Juara-Juara," kata Can.

Lukisan untuk suku akhir Liga Juara akan berlangsung pada hari Jumaat (16/03). Undian akan diadakan pada pukul 6 petang.



sumber: bola.net
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==