Bermulut Besar! Baru Lolos 8 Besar Saja Pamain Ini Sudah Berani Target Juara UCL

Bermulut Besar! Baru Lolos 8 Besar Saja Pamain Ini Sudah Berani Target Juara UCL
15 Mar. 2018

Barcelona, ​​sentiasa menakutkan lawan yang akan menjadi musuh calon. Kini, permainan cantik dengan ciri khas tiki taka menjadi andalan Barcelona kala menghadapi lawan lawannya, dengan pelakon utama Leonel Messi sebagai nyawa permainan dalam

Seperti diberitakan Bolanews.com (15/3/18) Barcelona melangkah ke babak 8 besar Liga Champion selepas mengkandaskan perlawanan Chelsea dengan agregat 4-1. Setalah bermain imbang 1-1 di Stamford Bridge, Barcelona mampu membenamkan Chelsea di Nou Camp dengan skor yang mencolok 3-0. Tiga gol kemenangan Barcelona berjaya dilesakkan oleh Lionel Messi minit ke-3, 63 dan gol dari Dembele minit ke-20 yang secara matang menerbangkan tembakan keras ke gawang Courtois berkat assist dari Messi.

Dengan kemenangan ini menjadikan Barcelona maju ke babak 8, dan menanti siapa lawan yang akan menghadapi cabutan.

Sebagai tindak balas kepada nama samaran positif yang diraih pasukannya yakni Barcelona, ​​bek sensasi pasukan catalan tersebut yakni Gerard Pique mengaku sangat senang dan memang Barcelona pantas lolos ke babak 8 besar.

"Kami bermain dengan baik sepanjang perlawanan, kami menang dan kami layak untuk lapan terakhir." Said Pique,

"Untuk pasukan-pasukan yang melaju ke babak 8 besar, kami bersedia memberi ancaman besar kerana kami ingin menjuarai pertandingan Liga Juara-Juara musim 2017/2018". Pique terus seperti yang dipetik oleh Sky Sports.com (15/3/18).
Hmm, sahabat buddy mulut yang besar, tetapi agak munasabah memandangkan prestasi Barcelola lebih menjanjikan. Tetapi inilah salah satu yang membuat sepak bola lebih menarik, ya komen seperti ini yang membuat khemah permainan yang sepadan.



Bagaimana kawan? Berikan pendapat dan komen anda.

sumber : ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==