Diejek Fans Barcelona, ​​Penyerang Chelsea Ini Tunjuk Anunya

Diejek Fans Barcelona, ​​Penyerang Chelsea Ini Tunjuk Anunya
16 maret 2018

Datang ke ibu pejabat Barcelona, ​​Chelsea terpaksa menelan pil pahit kerana kekalahan dengan skor 3-0 dalam perlawanan kedua Liga Juara-Juara pada hari Khamis (15/03/18).

Keputusan ini menjadikan pasukan Antonio Conte dihapuskan, mengiringi wakil-wakil British lain yang juga gagal melayakkan diri ke pusingan seterusnya, iaitu Manchester United.

Di samping menanggung malu yang dibantai, wajah Chelsea juga harus dicemarkan kerana tingkah laku salah seorang pemainnya, Alvaro Morato yang didakwa melakukan perbuatan tidak bermoral.

Morata sendiri muncul dalam perlawanan sebagai pemain gantian, yang masuk untuk Olivier Giroud pada menit ke-67. Kemasukan Morata membuat sedikit perubahan pada permainan untuk Blues.

Pelaporan dari metro.co.uk (15/03/18) kejadian itu berlaku kerana salah seorang penyokong Barcelona mengejek penampilan Morata, dengan mengucapkan frasa "Eres muy malo," yang bermaksud, "Anda sangat hodoh."

Apa yang diduga tidak diterima, bekas penyerang Real Madrid dan Juventus membalas dendam dengan menahan alat kelaminnya, ketika menghadapi pendukung host.

Tiba-tiba, tindakan Morata banyak dikritik oleh orang awam bola sepak Sepanyol. Salah seorang daripada mereka adalah pakar bola sepak, Jota Jordi.

"Sikap Morata kelihatan sengaja. Saya harap dia akan dihukum, "katanya sebagai pengulas permainan, di El Chiringuito TV.

Sementara itu, seorang wartawan, Paco Garcia Caridad menambah: "Tidak ada toleransi. Chelsea mesti menghukum Morata. "

Melihat kejadian virus, UEFA, Chelsea, dan Morata sendiri masih belum mengeluarkan kenyataan rasmi yang berkaitan dengan tindakan pemain berusia 25 tahun itu. (Jun)


sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==