Messi Ditantang Pindah Ke Liga Premier, Busquets: Dia Punya Segalanya, Buat Apa Pindah?

Messi Ditantang Pindah Ke Liga Premier, Busquets: Dia Punya Segalanya, Buat Apa Pindah?
14 Mar. 2018

Bagi yang suka membandingkan antara Ronaldo dan Leo Messi, pasti beberapa diantaranya pernah mengatakan bahawa Messi tidak seperti Ronaldo yang berjaya di Liga Premier bersama Man United dan kembali berjaya di La Liga bersama Real Madrid, tidak seperti Messi yang hanya boleh berjaya hanya di Barcelona.

Memang itu tidak sepenuhnya salah, Ronaldo memang telah membuktikan dirinya boleh berjaya ketika pindah kelab disaat namanya sedang melonjak di Man United, dan kembali meraih kedudukan yang lebih tinggi di Los Blancos.

Namun Messi yang menghabiskan seluruh kerjayanya di Barcelona, ​​memang belum tentu boleh seperti itu, namun apabila dicabar untuk membuktikan bahawa Messi boleh berjaya di Liga Premier atau tidak dengan berpindah ke salah satu kelab Liga Inggeris tersebut, rakan Messi, Sergio Busquets punya jawapan sederhan untuk hal yang.

Dikenali dari sport360.com (13/03/2018), Busquets berkata jika dia dan semua pemain lain di Barcelona mungkin emmang ingin mencuba nasib mereka di Liga Perdana, termasuk Messi. Tetapi apabila mereka mempunyai peluang yang lebih tinggi di Barcelona, ​​mengapa meninggalkannya.

"Saya fikir dia (Messi) kini merasa berada dirumah. Apabila anda merasa berada di rumah (bersama Barca), ini adalah kelab yang besar dengan banyak pemain hebat di dalamnya, anda menang banyak trofi yang berbeza, ini adalah projek yang bagus dalam ekonomi dia ( Messi) melakukan perkara yang baik (tinggal di Barca).

"Kami tahu Liga Premier adalah kumpulan yang menakjubkan. Kami ingin bermain disana, namun jika dipilah antara sisi negatif dan positifnya, ia akan sangat sukar meninggalkan Barcelona. Melihat dia (Messi) meninggalkan semuanya, ia sukar (dibayangkan). Keluar dari Barca sukar bagi kita semua kerana kita mempunyai segalanya, "kata Sergio Busquets.

Sesungguhnya, ketika Ronaldo memutuskan untuk meninggalkan Man United, tentu saja ia telah berhati-hati tentang keputusannya, dan ternyata benar. Namun bila akhirnya bila Messi meniru hal tersebut, dan selepas di fikir secara matang, hanya akan meninggalkan semua kejayaannya untuk memulakan kembali di Liga Premier tidak sebagus tetap berada di Barcelona, ​​Mengapa kita memaksanya meniru Ronaldo untuk berpindah ke lain Liga sebagai pembuktian diri? Bagaimana anda fikir Ucers?

Sumber: ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==