Mental Tempe Klub-Klub Inggris

Kelab Inggeris Tempe Mental



Di manakah kelab-kelab dari tanah British?

Tempe mental? Memandangkan secara mental pemain raksasa Inggeris di Liga Juara-Juara, tidak hairan jika setiap kelab setiap tahun dari Sepanyol, Itali dan juga Jerman yang mengawal perjuangan UCL.
Hasil dari pertandingan minggu ini adalah di sorotan bahwa kelab dari United Kingdom sering menyusut sementara di panggung Eropa.

Yang terakhir adalah Man City 2-1 kekalahan Basel. Kedudukan puncak EPL yang hanya dapat menjaringkan satu gol dalam pertarungan ini. Malah menurut Pep, permainan Man City dalam perjuangan ini sangat buruk.

"Di babak kedua kami tidak menyerang dan bahkan lupa mengumpan bola - babak kedua sangat, sangat buruk," tutur Pep, dilansir Goal.com (8/3/2018).

Walaupun kalah dengan Basel, City sepatutnya bersyukur kerana layak ke peringkat suku akhir kerana kemenangan 4-0 pada perlawanan pertama. Bekas jurulatih Barcelona dan Bayern itu tidak senang dengan penampilan pasukannya di babak kedua yang merosakkan rangkaian tidak terkalahkan 36 perlawanan di Etihad Stadium.

Tak hanya The Citizen, Tottenham Hotspur juga harus menutupi rasa kecewanya selepas disingkirkan Juventus dari babak 16 besar Liga Champions.

Kemenangan seolah-olah belum berpihak pada Spurs, meskipun sempat mengimbangi Juve 2-2 di Turin pada bulan lalu, di leg kedua-dua mereka terpaksa menelan kekalahan 2-1 ketika menjamu juara Itali tersebut di Wembley, Kamis (8/3) dini hari WIB.

Penduduk utara London juga kurang bernasib baik sepanjang permainan kerana jumlah peluang yang mereka hasilkan tidak berubah menjadi sasaran.

"Dalam masa kurang dari tiga minit, kami mengakui dua gol - dua kesilapan besar - dan itulah sebabnya kami keluar.

"Di kedua-dua kaki kami lebih berhak. Saya berasa bangga. Kami bermain bola sepak hebat sehingga matlamat pertama dan kami menguasai.

"Sudah tentu kami sangat kecewa tetapi ini adalah sebahagian daripada pertumbuhan Kami akan terus berjalan tetapi kami sangat kecewa." kata Pochettino, kepada Daily Star (8/3/2018).

Dan sekali lagi, menunggu musim depan, yang tahu bila pasukan England akan kembali ke peringkat Eropah.


sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==