Sepatu Emas Akan Jadi Milik Mohamed Salah?

Sepatu Emas Akan Jadi Milik Mohamed Salah?
 Kamis, 15 Maret 2018

BOLASPORT.COM - Cedera penyerang Tottenham Hotspur, Harry Kane, dan Sergio Aguero memberikan keuntungan besar bagi pemain bintang Liverpool, Mohamed Salah, dalam persaingan status penjaring terbanyak Premier League musim 2017-2018 dan memenangi anugerah Kasut Emas.
Sehingga minggu ke 30 Liga Perdana Inggeris, Harry Kane dan Mohamed Salah mendahului senarai pencapaian dengan 24 gol.

Koleksi mereka lebih tiga gol daripada pengebom Manchester City, Aguero (21).
Namun, Kane mengalami kecederaan agak parah di pergelangan kaki yang didapat saat Tottenham menang 4-1 di markas Bournemouth, Minggu (11/3/2018).

Seperti yang dilaporkan oleh laman web rasmi Tottenham, Kane dijangka tidak hadir selama sebulan.
Berita buruk juga mengalami Aguero.

Penyerang asal Argentina ini mengalami kecederaan di lutut kaki kiri ketika menjalani latihan sebelum laga kontra Stoke City, Selasa (13/3/2018), dan belum diketahui butuh berapa lama agar ia dapat kembali bermain.
Kecederaan yang berlaku kepada Kane dan Aguero membuat Salah peluang untuk "lari". Ini bekas pemain Roma harus dapat menambah gol dalam beberapa permainan berikutnya.
Sekiranya anda melihat rekod enam gol Salah dalam enam perlawanan terakhir Liga Perdana, matlamat tidak mustahil dalam dompet terus berkembang.

Peluang Salah menjauh sebagai penjaring terbanyak bahkan boleh bermula pada laga terdekat Premier League ketika The Reds menjamu Watford di Stadium Anfield, Sabtu (18/3/2018).
Malah, dalam lapan parti terakhir musim ini, Liverpool hanya akan menghadapi dua lawan sukar, yakni ketika menyambangi markas Everton pada 8 Mac dan saat bertandang ke Stamford Bridge untuk melawan Chelsea pada 5 Mei.




sumber :bolasport.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==