Kandasnya MU, Tim Bertabur Pemain Mahal dan Superstar

Kandasnya MU, Tim Bertabur Pemain Mahal dan Superstar
14 Mar. 2018

Sevilla mengalahkan Manchester United 2-1 di Old Trafford pada pusingan kedua Liga Juara-Juara pada 16 April 2017/18, Rabu (14/3). Sevilla layak ke suku akhir.

Sevilla memimpin 2-1 agregat, selepas leg pertama di Ramon Sanchez Pizjuan berakhir dengan seri tanpa gol.

Presiden Sevilla Jose Castro sangat berbangga dengan pencapaian pasukan Vincenzo Montella. Kerana pasukan mereka menyingkirkan ini adalah pasukan bertaraf bintang dan pemain mahal seperti Romelu Lukaku, Alexis Sanchez dan Paul Pogba.

"Malam ajaib dan bersejarah!" Jose Castro dipetik sebagai berkata oleh UEFA.com.

"Kami bermain menentang pasukan pemain mahal dan superstar, dan kami lebih baik."

Kali terakhir Sevilla muncul pada suku akhir pertandingan pada 1958 lalu.

Di era Liga Juara-Juara, Sevilla tidak pernah melangkah lebih jauh daripada 16 tahun lalu. Ini adalah kali pertama bagi mereka.

Pengganti Wissam Ben Yedder menjadi kemenangan yang menentukan untuk Sevilla. Masuk ke Luis Muriel pada 72 minit, Ben Yedder membuka kelebihan Sevilla hanya dua minit kemudian.

Pada minit ke-78, Ben Yedder menggandakan kedudukan Sevilla. United boleh melemahkan perbezaan skor melalui Lukaku pada 84 minit, tetapi itu tidak mencukupi untuk mereka.

"Ini untuk Sevilla, penyokong Sevilla, dan sejarah kami." Tahniah kepada semua orang, ia adalah pasukan yang hebat, "kata wira Ben Yedder.

sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==