Ketika Parkir Bus Tidak Dimainkan! MU Kalah Menyakitkan, Klopp Tertawakan Mourinho?

Ketika Parkir Bus Tidak Dimainkan! MU Kalah Menyakitkan, Klopp Tertawakan Mourinho?
14 Mar. 2018

Menjamu Sevilla di Old Trafford pada leg kedua babak 16 besar Liga Juara-Juara, Manchester United berani tampil terbuka sepanjang jalannya pertandingan, mereka terus berusah menekan untuk mencetak gol cepat guna mengamankan langkahnya melaju ke babak 8 besar.

Namun usaha keras pasukan besutan Mourinho tersebut justru membawa mala petaka, dimana mereka harus kalah 2-1 dari Sevilla dalam pertandingan krusial yang digelar di Old Trafford awal hari tadi.

Kekalahan itu jelas membuang peluang Man United untuk memenangi pertandingan Liga Juara-Juara 2017/2018.

Demi mengejar agregat gol dan mematikan lolos ke babak 8 besar, Jose Mourinho melupakan strategi pragmatik (kenderaan Bus) ia lebih memilih melaksanakan strategi atraktif yang justu malah memberi kekalahan bagi pasukan asuhannya. Disebut dari Soccerway.com (14/3/18).

Sebagai tindak balas kepada kekalahan yang di derita MU dengan tidak bergantung kepada strategi parkir bus, pelatih kepala Liverpool, Jurgen Klopp justru tertawakan Mourinho, pelatih asal jerman tersebut menilai hal itu patut menjadi pelajaran Mourinho untuk lebih selektif dalam memilih strategi ketika dihadapkan dalam pilihan yang sukar.

"Mourinho kelihatan pintar, tetapi dia juga lupa bahawa pasukan yang dihadapi adalah salah seorang gergasi La Liga. Kata Klopp, dipetik dari Sky Sports.com (14/3/18).
Klopp tentu sedikit lega dan bahkan sedikit tertawa pasca kekalahan anak asuhnya yang saat itu MU melaksanakan strategi parkir bus usai unggul 2 gol Rashford pada babak pertama.

Liverpool sendiri berjaya maju ke lapan terakhir Liga Juara-Juara musim 2017/2018 selepas memenangi 5-0 pada agregat FC Porto.

Bagaimana Ucers? Berikan pendapat dan komen anda di bawah.

Sumber: ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==