3 Fakta Barcelona akan Bantai Chelsea di Leg ke 2, No.3 Sejarahnya Camp Nou

3 Fakta Barcelona akan Bantai Chelsea di Leg ke 2, No.3 Sejarahnya Camp Nou


Leg kedua Liga Juara-Juara pusingan kedua akan bermula tengah pekan nanti, salah satu laga big match adalah perlawanan antara Barcelona kontra Chelsea di Stadium Camp Nou, Barcelona yang bertindak sebagai tuan rumah mempunyai modal kuat dengan agregat 1-1 pada leg pertama, artinya cukup dengan hasil Cabaran tanpa gol mampu melancarkan perpindahan Barcelona ke peringkat suku akhir.

Selain itu terdapat 3 fakta yang menjamin kemenangan Barcelona di leg kedua kemudian, hakikatnya ialah:

1.Fase Bad Chelsea
Dalam 9 perlawanan terakhir, The Blues hanya meraih 2 kemenangan dan 4 kali kalah dengan keputusan itu membuat Chelsea turun ke peringkat 5 Kedudukan Liga Inggeris. Ini menjadi modal kuat Barca untuk menumbangkan Chelsea kemudian.

2. Rekod Pertahanan Khas Barcelona

Fakta ini sangat mengejutkan iaitu Barcelona belum pernah sekalipun menelan kekalahan baik di La Liga mahupun di Liga Juara-Juara, dengan hanya dibolosi 13 kali di La Liga dan hanya dibolosi dalam 2 peluang di Liga Juara-Juara sudah cukup untuk meyakinkan Chelsea bahawa bek Barcelona sangat tangguh.

3. Barcelona Fierce di Cage, saat Chelsea melempen

Dalam 20 perlawanan di Camp Nou musim ini, gergasi Catalonia telah memenangi 18 dan ditarik dalam 2 perlawanan. Mereka telah menggulingkan kelab besar seperti Atletico Madrid, Juventus, Valencia dan Sevilla dengan meyakinkan di rumah musim ini. Hanya Celta Vigo dan Getafe yang dapat keluar dari Nou Camp dengan satu titik.

Itulah barisan 3 fakta Barcelona akan menumbangkan Blues di Camp Nou nanti. Siapa yang anda fikir akan menjadi pemenang? jawapan dalam medan komen.



Sumber : liputan6.com




close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==