Cadas, Begini Komentar Pedas Messi Kepada Neymar Terkait Rumor Kembali Pulang Ke Barcelona

Cadas, Begini Komentar Pedas Messi Kepada Neymar Terkait Rumor Kembali Pulang Ke Barcelona
12 Mar. 2018

Merancang khabar angin kembali "anak yang hilang" yang Neymar terus bergema dan bergema di seluruh dunia bola sepak. Selepas meninggalkan Barcelona dengan nilai perpindahan yang mencapai 222 juta Euro sekali gus memecahkan rekod perpindahan milik Paul Pogba dan menjadikannya pemain paling mahal di dunia. Neymar sekali lagi saling berhubung dengan kelab lamanya, Barcelona dan walaupun dia dikhabarkan akan kembali bersama dengan Barcelona.
Desas desus ini muncul selepas media dalam talian Mundodeportvio.com (09/03/2018) mengandungi berita yang berkaitan dengan ini. Neymar dilaporkan berasa tidak selesa di PSG dan sangat menyesal telah memutuskan untuk berpindah dari Barcelona hanya untuk mengelakkan bayangan Lionel Messi yang merupakan rakan sekerja bekas kelabnya.

Langkah itu dijangka membawa buah manis oleh Neymar ke kelab terbesar Perancis adalah sebaliknya. Penampilan Neymar tidak sepadan dengan harga pemindahan yang tertunggak. Transfermarkt.com (12/02/2018) melaporkan prestasi Neymar masih di bawah bayangan Edison Cavani. Cavani menjaringkan 24 gol dalam Ligue 1 dan 7 gol dalam Liga Juara-Juara. Ketika Neymar mencetak 20 gol baru dalam Ligue1 dan 6 gol di Liga Champions. Ini bermakna bahawa hasrat Neymar untuk menjadi tokoh utama di Paris Saint Germain tidak berlaku kerana dia masih di bawah bayang-bayang Cavani.
Walaupun Paris Saint Germain telah dihapuskan dari Liga Juara-Juara beberapa saat lalu, Neymar tidak hadir kerana dilaporkan berada di Brazil menjalani pembedahan yang berkaitan dengan kecederaan kaki yang dia alami. Malah PSG penghapusan dari perlumbaan tajuk di Liga Juara-Juara membuat Neymar harus menahan impiannya untuk memenangi gelaran Ballon d'Or yang dia inginkan pada tahun 2018.

Dihubungkan dengan desas-desus keinginan Neymar kembali ke Barcelona mendapat sambutan dari berbagai pihak Barcelona. Sebelum ini, Ernesto Valverde yang mengarang Barcelona mendedahkan bahawa apa yang dilaporkan tidak benar dan hanya fantasi.
"Bagi saya berita itu hanyalah fantasi. Kami tidak tahu di mana ia datang dan apabila ia akan berakhir. Ia hanya khabar angin dan kita tidak akan bercakap mengenai khabar angin di mana kita sudah tahu bahawa ia tidak akan berlaku lagi di sini. "Valverde memberitahu News18.com (09/03/2018).
Tetapi yang menarik untuk diperhatikan ialah pendapat Lionel Messi yang dikaitkan dengan rancangan Neymar untuk kembali berseragam Barcelona. Angka-angka pusat Barcelona di lapangan serta memenangi lima Ballon d'Or membuat komen pedas yang berkaitan dengan masalah bekas rakan-rakan kembali ke rumah di barisan hadapan.
Dailystar.co.uk (10/03/2018) melaporkan dalam artikelnya bertajuk "Messi memberikan 'mesej segera' kepada bintang PSG Neymar mengenai kembali Barcelona." Itu Lionel Messi sangat menentang kepulangan Neymar ke Nou Camp. Malah Lionel Messi memberikan mesej kepada Neymar bahawa "Dia tidak lagi diperlukan oleh Barcelona dan tidak ada tempat baginya dalam pasukan itu."
Melihat mesej Lionel Messi kepada Neymar yang berkaitan dengan rancangan untuk meninggalkan PSG dan kembali ke Barcelona ini dibunyikan kadas dan pedas, artikel Neymar pernah menjadi salah satu daripada pencabar dan salah satu pemain yang tidak pernah bertarung bersama Messi. Khabar angin mengenai langkah ini Neymar pn telah disahkan oleh kebenaran ahli La Liga Guillem Balague.

Nah, mengikut UC-ers, mesej Messi kepada Neymar adalah jahat dan terlalu pedas memandangkan mereka pernah menjadi satu kelab dan kelihatan sangat biasa sekali. Atau mungkin ini hanya ekspresi yang mengejutkan Messi kerana Neymar masuk ketika Barcelona dan Lionel Messi memerlukannya pada musim ini? Tambahan sama ada Neymar masih layak menerima seragam Barcelona memandangkan Coutinho sudah?
 Komen di bawah, ingin tahu apa yang anda fikirkan tentangnya.



sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==