Liverpool dan Man City Berpeluang Saling Hantam di Babak 8 besar Liga Champions

Liverpool dan Man City Berpeluang Saling Hantam di Babak 8 besar Liga Champions
14 Mar. 2018

Juventus, Liverpool, Manchester City, Real Madrid (Sepanyol), Roma (Itali), dan Sevilla (Sepanyol), adalah enam kelab yang disahkan layak untuk lapan terakhir.
Dua tiket lagi akan dipertandingkan oleh Besiktas (Turki), Bayern Munchen (Jerman), Barcelona (Sepanyol), dan Chelsea (England).
Nah, kemudian di pusingan besar Liverpool dan Man City mungkin kedua-dua dari England bertemu langsung.
Begitu juga, Real Madrid bertemu Sevilla, Juventus dengan AS Roma, atau mungkin Barcelona (jika layak) bertemu Real Madrid atau Sevilla, atau Chelsea (jika layak) untuk bertemu Liverpool atau Man City.
Bagaimana mereka boleh bertemu? Sebenarnya, dalam peringkat kumpulan kelab yang berasal dari negara yang sama pastinya tidak boleh memukul satu sama lain?

1. Undian dilakukan secara terbuka

Ilustrasi seri Liga Juara-juara.
Tidak seperti cabutan yang dibuat dalam peringkat kumpulan, setiap kelab dari negara yang sama dan juara dalam setiap pertandingan dibezakan dalam periuk yang berbeza supaya tidak bertemu di peringkat kumpulan.
Dilakukan dengan baik dari situs resmi UEFA, untuk putaran 16, yang besar 8, hingga babak semifinal akan dilakukan secara terbuka, di mana klub-klub sama-sama menjadi unggulan atau kelab dari negara yang sama kesempatan besar untuk menyerang satu sama lain.

2. Tarikh Cabutan

Dua tiket untuk pusingan terakhir 8 akan diketahui pada hari Khamis (15/03/18) pagi WIB.
Ia tidak mengambil masa yang lama, satu hari selepas cabutan besar akan diadakan di Nyon, Switzerland pada 16 Mac, 2018 sehari selepas esok.
Rancangan itu adalah legenda AC Milan dan bekas pemain Chelsea, Andriy Shevchenko yang akan membuat seri.

3. Perlawanan Jadual Pusingan 8 BesaR

Hanya maklumat, pasukan akan disebutkan dahulu akan bertindak sebagai tuan rumah pada perlawanan pertama.
Nah, perlawanan pertama akan diadakan pada 4 dan 5 April, manakala perlawanan kedua akan diadakan minggu depan, iaitu pada 11 dan 12 April



sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==