Lionel Messi Cuma Butuh 2 Menit 8 Detik, Barcelona Ungguli Chelsea

Lionel Messi Cuma Butuh 2 Menit 8 Detik, Barcelona Ungguli Chelsea
15 Mar. 2018 03:28

Secara teorinya, Barcelona hanya memerlukan seri malam ini melawan Chelsea untuk layak ke lapan Liga Juara-Juara terakhir, namun Lionel Messi mencetak gol dalam 2 menit 8 detik.

Dan leg kedua Liga Juara-Juara 16 tahun lalu di Camp Nou bukanlah malam yang dikenang oleh penjaga gol Belgium, Thibaut Courtos. Tendangan dari Messi melarikan diri di bawah kakinya sebelum merobohkan gol jaringan Chelsea di tiang jauh. Matlamat cepat minit ketiga bukan sesuatu yang dikehendaki pengurus Antonio Conte.

Matlamat bermula dari tik-tok di sebelah kanan kotak penalti. Luis Suarez, yang berada dalam pengawal yang ketat, memberi bola kepada Messi sebelum bintang Argentina digunakan di bawah penjaga gawang Chelsea yang luas untuk menghantar bola ke tiang jauh dan GOL! 1-0! Agregat 2-1!

Dan situasi yang semakin buruk berubah menjadi bencana untuk Blues selepas Ousmane Dembele menambah gol kedua untuk Barcelona. Adakah kita perlu bersiap untuk berita pemecatan Conte dalam beberapa jam akan datang?

Matlamat Dembele bermula dari serangan balik cepat oleh Messi di sebelah kiri kotak penalti, sebelum ia mengirim lintasan panjang ke bekas Borussia Dortmund, yang menembak ke gawang jauh, dan sekali lagi tidak dapat dicapai oleh penjaga gawang Courtois. GOL! 2-0! Agregat 3-1!

Lihat kelajuan run Messi yang tidak boleh dihalang daripada dua pemain Blues, sebelum dia menghantar umpan ke Dembele. Lima pemain kelab London berada di hadapan gawang. Enam plus Penjaga gawang Courtois, tetapi tidak dapat menghentikan gol kedua pada gol. Menyedihkan!

Sehingga minit ke-36 pusingan pertama tindakan kedua leg 16 Liga Juara di Camp Nou skor ini masih 2-0.

Komposisi pemain Barcelona vs Chelsea:

Barcelona: Ter Stegen; Roberto, Umtiti, Pique, Alba; Rakit, Busquets, Iniesta; Dembele, Suarez, Messi. Rizab: Cillessen, Paulinho, Alcacer, Digne, Gomes, Vidal, Vermaelen.

Chelsea: Courtois; Azpilicueta, Christensen, Rudiger; Musa, Kante, Fabregas, Alonso; Hazard, Giroud, Willian. Rizab: Caballero, Morata, Pedro, Bakayoko, Zappacosta, Cahill, Emerson.


Sumber : ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==