Ayah Neymar Sampaikan Pernyataan yang Bikin Real Madrid Gigit Jari

Ayah Neymar Sampaikan Pernyataan yang Bikin Real Madrid Gigit Jari
14 Mar. 2018 13:58

Berita Liga Perancis: Bapa Neymar, Neymar Sr., menegaskan bahawa budak lelaki itu mempunyai masa depan yang sangat jelas dengan terus bersama dengan Paris Saint-Germain. Keadaan sendiri Neymar kini terus bertambah baik selepas prosedur pembedahan yang berjaya untuk memulihkan kecederaan yang kini membekapnya.

Neymar, yang menyertai PSG pada musim panas tahun lalu, terus dikaitkan dengan Real Madrid yang dilaporkan mempunyai hasrat kuat untuk membawanya ke Santiago Bernabeu dalam masa terdekat. Neymar sendiri kini masih dalam bilik rawatan kerana kecederaan tulang retak metatarsal yang membekapnya.

Untuk mempercepat proses pemulihan kecederaan, bekas penahan Santos dan Barcelona terpaksa menjalani prosedur pembedahan di salah satu hospital Brazil. Nasib baik proses operasi Neymar berjalan lancar.

Beberapa ketika dahulu Presiden PSG, Nasser Al-Khelaifi, bersama pengarah sukan PSG, Antero Henrique, sedang dalam lawatan ke Brazil untuk memberi sokongan kepada Neymar dan melihat keadaan semasa pemulihannya.

Semasa lawatannya, Al-Khelaifi diiringi oleh bapa Neymar dan pada masa yang sama mengesahkan bahawa budak itu akan tinggal bersama PSG.

"Neymar sudah mempunyai masa depan dengan PSG Dia mendapat sesuatu yang bernilai dengan PSG," kata Neymar Sr. seperti yang dilaporkan dari Soccerway.

Al-Khelaifi sendiri berharap Neymar akan pulih tidak lama sebelum musim berakhir. Presiden berharap Neymar mampu membantu timnya untuk memastikan gelar juara liga domestik sebelum Piala Dunia 2018.

"Dia kelihatan sangat gembira, sangat bermotivasi dan bersemangat untuk kembali secepat mungkin," kata Al-Khelaifi.

"Dia melakukan yang terbaik untuk pulih dengan cepat, kami harap dia akan kembali ke liga dan kejuaraan domestik musim ini," kata presiden itu.

sumber :ucnews.com

close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==