2 Klub Ini yang Ditakuti Kapten Barcelona di Babak 8 Besar Liga Champions

2 Klub Ini yang Ditakuti Kapten Barcelona di Babak 8 Besar Liga Champions
 Kamis, 15 Maret 2018

BOLASPORT.COM - Kapten Barcelona Andres Iniesta tidak mahu pasukannya bertemu rakan seperjuangannya dalam lapan Liga Juara-Juara terakhir.
Barcelona berjaya memastikan diri mereka layak ke lapan Liga Juara-Juara selepas mengalahkan Chelsea di Stadium Camp Nou, Khamis (15/3/2018).

Gol kemenangan Barcelona menentang Blues pada perlawanan itu dicipta oleh Lionel Messi pada minit ke-3 dan ke-63 dan Ousmane Dembele pada minit ke-20.

Kemenangan Barcelona 3-0 ke atas Blues di Camp Nou memberikan Blaugrana sebagai gol agregat 4-1 selepas pasukan pertama kedua-dua pasukan seri 1-1.
Selepas perlawanan ini, kapten Barcelona Andres Iniesta berharap pasukannya tidak akan bertemu rakan sepasukan Sepanyol dalam lapan terakhir.
Di samping Barcelona, ​​Real Madrid dan Sevilla menjadi wakil Liga Sepanyol pada lapan terakhir.
"Saya lebih memilih untuk tidak menemui mana-mana mereka. Ia sentiasa menjadi matlamat kami untuk memenangi Liga Juara-Juara," kata Iniesta memetik BolaSport.com dari halaman Marca.

"Tetapi ia tidak akan mudah: satu permainan yang buruk boleh membuat anda tersingkir," kata kapten itu.
Pemain tengah berusia 34 tahun itu juga percaya Barcelona boleh memenangi gelaran Liga Juara kerana pasukannya mempunyai Lionel Messi.
"Dia (Lionel Messi) membuat perbedaan dalam setiap pertandingan," kata Iniesta mengenai Lionel Messi.
Lionel Messi sendiri kini mencapai 100 gol di Liga Juara-juara berkat gol kedua dua gol menentang Chelsea.

sumber : bolasport.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==