Pemain Barcelona Ada di Seluruh Grup Piala Dunia Rusia 2018

Pemain Barcelona Ada di Seluruh Grup Piala Dunia Rusia 2018

Piala Dunia 2018 Rusia walaupun 100 hari jauhnya. Seluruh liga akan berehat namun para pemain terbaik akan disibukkan dengan Piala Dunia 2018. Demikian juga dengan para pemain Barcelona. Di Piala Dunia Rusia kemudian, Barcelona mempunyai wakil dalam setiap kumpulan

Kumpulan A: Uruguay

Barcelona diwakili Luis Suarez bersama Uruguay di Kumpulan A di mana mereka akan bertemu tuan rumah Rusia, Mesir dan Arab Saudi.

Kumpulan B: Sepanyol dan Portugal

Di Group B, pemain Barcelona mewakili Sepanyol dan Portugal. Kumpulan ini juga didiami oleh Maghribi dan Iran. Di Portugal terdapat nama André Gomes dan Nelson Semedo. Sementara di timnas Sepanyol ada 7 pemain yang pernah masuk pasukan semasa pusingan kelayakan iaitu Gerard Pique, Jordi Alba, Sergio Busquets, Andrés Iniesta, Sergi Roberto, Gerard Deulofeu, Paco Alcácer.

Kumpulan C: Perancis

Dalam Kumpulan C, pemain Barcelona berada dalam pasukan Perancis iaitu Lucas Digne dan Samuel Umtiti. Mereka adalah kumpulan dengan Australia, Denmark dan Peru.

Kumpulan D: Argentina dan Croatia

Di Grup D, Barcelona akan diwakili oleh Lionel Messi bersama Argentina dan Ivan Rakitic dari Croatia. Mereka akan bersaing dengan Nigeria dan Iceland.

Kumpulan E: Brazil

Di Group E, Barcelona akan diwakili oleh Paulinho dan Coutinho yang menyertai pasukan kebangsaan Brazil. Mereka adalah kumpulan dengan Switzerland, Costa Rica dan Serbia

Kumpulan F: Jerman

Ter Stegen mewakili Barcelona dalam Kumpulan F dengan pasukan kebangsaan Jerman. Mereka adalah kumpulan dengan Mexico, Sweden dan Korea Selatan.

Kumpulan G: Belgium

Barcelona berada di Group G bersama Thomas Vermaelen dalam pasukan kebangsaan Belgium. Satu kumpulan mereka mempunyai England, Tunisia dan Panama.

Kumpulan H: Colombia

Dalam Kumpulan H, Barcelona mewakili Yerry Mina yang menyertai pasukan kebangsaan Colombia. Mereka akan menghadapi Jepun, Poland dan Senegal.


sumber ucnews.com
close
==[ Klik disini 1X ] [ Close ]==